soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışması | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Örgüt Nedir ? | General introduction to the course |
2 | Örgütler ve Örgütsel Etkililik | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 1. |
3 | Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 2. |
4 | Örgütsel Tasarımda Temel Sorunlar | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 4. |
5 | Yetki ve Kontrol | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 5. |
6 | Uzmanlaşma Ve Koordinasyon | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 6. |
7 | Örgütsel Kültürü Yaratmak ve Yönetmek | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 7. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değişen Küresel Çevrede Örgütsel Tasarım ve Strateji | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 8. |
10 | Örgütsel Tasarım, Yetkinlikler ve Teknoloji | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 9. |
11 | Örgütsel Değişimin Çeşitleri | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 10. |
12 | Örgütsel Dönüşüm: Doğuş, Büyüme, Gerileme ve Ölüm | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 11. |
13 | Karar verme, Öğrenme, Bilgi Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall, Chapter 12. |
14 | İnovasyon, İç girişimcilik ve Yaratıçılık | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 13. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitabın ilgili bölümleri, powerpoint sunumlar, örnek olaylar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Journal of Organizational Behavior, Academy of Management Journal of Applied Psychology, Journal of Personality and Social Psychology ve Occupational and Organizational Psychology gibi akademik dergiler http://blogy.ieu.edu.tr/selenunluoglu (dersin web alanı) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 10 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 17 | |
Toplam | 157 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | |||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | |||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | |||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | |||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | |||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest