11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • örgütlerin tarihsel süreç içerisinde gösterdiği gelişimi tanımlayabilecektir,
  • geliştirilen çeşitli kuram ve teorileri, temel kavramları, geliştirildiği dönem ve koşullara göre değerlendirebilecektir,
  • yöneticilerin karar verme sürecinde; örgütü analiz ederken kullandığı araçları ve ellerinde tuttukları yetki ve kontrolün sınırlarını acıklayabileceklerdir,
  • yöneticilerin, verimliliği arttırmak için başvurduğu yöntemleri ve örgüt yapısını tanımlarken ve bu yapıya uygun işleyiş kriterlerini belirlerken başvurduğu kuram ve teorileri yorumlayabilecektir,
  • hızla değişen küresel çevrede örgütlerin uyguladığı çeşitli stratejiler ve yaşadığı değişim süreçlerini tanımlayabilecektir,
  • örgüt yapısının tasarlanmasında, geliştirilmesinde ve gerektiğinde yeniden değerlendirilmesi sırasında karşılaşılan temel sorunlar ve çözüm yollarını değerlenedirebilecektir,
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Örgüt Nedir ? General introduction to the course
2 Örgütler ve Örgütsel Etkililik Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 1.
3 Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 2.
4 Örgütsel Tasarımda Temel Sorunlar Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 4.
5 Yetki ve Kontrol Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 5.
6 Uzmanlaşma Ve Koordinasyon Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 6.
7 Örgütsel Kültürü Yaratmak ve Yönetmek Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 7.
8 Ara Sınav
9 Değişen Küresel Çevrede Örgütsel Tasarım ve Strateji Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 8.
10 Örgütsel Tasarım, Yetkinlikler ve Teknoloji Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 9.
11 Örgütsel Değişimin Çeşitleri Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 10.
12 Örgütsel Dönüşüm: Doğuş, Büyüme, Gerileme ve Ölüm Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 11.
13 Karar verme, Öğrenme, Bilgi Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall, Chapter 12.
14 İnovasyon, İç girişimcilik ve Yaratıçılık Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 13.
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitabın ilgili bölümleri, powerpoint sunumlar, örnek olaylar.
Önerilen Okumalar/Materyaller Journal of Organizational Behavior, Academy of Management Journal of Applied Psychology, Journal of Personality and Social Psychology ve Occupational and Organizational Psychology gibi akademik dergiler http://blogy.ieu.edu.tr/selenunluoglu (dersin web alanı)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
10
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
10
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
17
    Toplam
157

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek.
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek.
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak.
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010